Första riktiga skoldagen vårterminen 2009.

 

      Först information, sedan lite personlig hjälp.
    


    Karin ger  Coffe instruktioner.         
 
 


Med tittrutan i sikte och tungan rätt i mun.



Stillebenobjekten på plats, så även de flitiga eleverna.




Här är nu några ögonblicksbilder från verksamheten i bildsalen. Torsdagens schema bjuder på arbete tillsammans med skolans alla 9:or. Vi har sex klasser, 9A - 9F. Det blir ganska många elever som ska hinna göra något under ett 40 min arbetspass, som varje klass har. Det var idag också första dagen som min "nya" bildlär.kollega Karin Svensson tjänstgjorde. Tidigare har jag arbetat tillsammans med Staffan Johansson, som nu fått utökad tjänst på Rydals museum.
Karin är ändå inte helt ny på Ängskolan. Hon har tidigare haft just den tjänsten som Staffan hade. Karin har arbetat sammanlagt i sex år på Ängskolan. Under det senaste året har hon dock varit bildlärare på heltid på en annan högstad.skola i kommunen, Lyckeskolan i Kinna. Karin är rutinerad och jag är glad att hon kunde ta vid efter Staffan när han nu mitt i läsåret fick annat att göra.
På bilderna ser man eleverna jobba med stillebenkomposition. De är duktiga och flera visar fina resultat,
Utanför bildsalens fönster är vinterdagen grå. Efter en kall natt har nu blidväder tagit över och snö och is har börjat smälta.
I morgon fredag, har jag kort arbetsdag. Vi börjar 7.45 med ett personalmöte. Från kl 8.10 - 9.10 har vi något som vi kallar FORUMTID. I morgon ska denna tid ägnas åt studieplanering tillsammans med den egna klassen, direkt efter ett kortare klassmöte. På fredagarna brukar vi kollegor ha en gemensam förmidd.fika efter FORUM. Redan 9.25 har jag en 8:a i 60 min undervisning. Från 10.45 - 11-15 har jag tillsyn i matsalen. Efter det passet brukar jag äta min lunch där innan jag går hem för dagen - veckan.
Min klassföreståndarkollega heter Claes Blixt. Han får komma med på en senare bildkavalkad.

Kommentarer
Postat av: carl 9D

Fin blogg du har Berit

2009-01-08 @ 21:48:44
Postat av: Johanna

BLAL ;-)

2009-01-08 @ 21:59:14
Postat av: jooonas

fin blogg berit, snart vet hela ängskolan att du har en blogg (:

2009-01-08 @ 22:13:53
Postat av: mir

Vad roligt att fa kika in hos dig pa bildlektion. Vad duktiga eleverna ar. Jatte fina vinterbilder. Sa vackert det ar!

2009-01-10 @ 01:45:16
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig helg!! :)

2009-01-10 @ 01:51:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag gillar att följa din blogg berit! väldigt intressant fortsätt så här så kommer du få många från Ängskolans elever att läsa din blogg!

Keep it up!



@Sofia/Ängskolan

2009-01-10 @ 21:57:07
Postat av: Lisa

Vilken fin blogg!

Kram Lisa

2009-01-14 @ 11:36:55
Postat av: Lina 8c (din favvo elev ;))

najs bilder, du va bra på att fota :)

2009-01-21 @ 21:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0