Trettondagskyla




Igår var det tisdagen den 6 januari, alltså Trettondagen!
När jag efter en kort sovmorgon kom upp och tittade ut möttes jag av en underbart fimfrostad vy. Den tidiga förmiddagssolen gav en skön lyster åt hela naturen. Det var ca -13 grader. Den översta utsikten är från mitt sovrumsfönster och den undre bilden visar vyn från köksfönster och balkong.
Visst är det bedövande vackert!

Idag har jag jobbat första dagen det här året. Det var en mjukstart med endast personlen på plats, men i morgon kommer även eleverna tillbaka efter ett välbehövligt lov. Jullovet har passerat väldigt fort, som vanligt! Det är ändå skönt att vi nu är på rätt sida om julen. Det känns som om det redan är lite längre och ljusare dagar. I eftermiddags när solen stod lågt, men ändå gav landskapet en gyllene glans, kom jag att tänka på semlor......och späda tulpaner! Det är skönt med det där första ljuset som ger aningar om en stundande vår.

Nu ska jag fixa färdigt mitt blogginlägg genom att klicka på Spara&publicera. Jag har fått lite hjälp av Johanna gm telefonkontakt. Det där med att lägga in sina bilder från arkivet är för mig fortfarande lite ovant. Tack så länge Johanna! Nu kan du nog snart se de fina rimfrostbilderna!
Kram till er som läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: Vic.

Tjusiga frostbilder!

Strax före nyår försökte jag också ta några bilder av frosten. Då var det så kallt i flera dagar att den aldrig hann smälta utan liksom byggdes på för varje dag, så man nästan kunde tro att de hade snöat.

Men det är tur att man kan stanna inne och ta bilder. Huvva, vad det är kallt nu.

2009-01-07 @ 20:52:17
Postat av: Vic.

"att det hade snöat"

Jag avskyr skrivfel.

2009-01-07 @ 21:06:35
Postat av: Johanna

Det gick ju bra mamma! Ser du vad du kan! Heja!!! Jättefina bilder, men jag längtar efter vår och värme. Men gärna semlor och tulpaner innan dess :-)



kram

2009-01-07 @ 21:12:53
Postat av: Lovisa Olsson 9f

men berit, går du och tar kort på mitt hus ;)

Jo men vist är mitt hus fint =D

2009-03-04 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0