Årets sista månad

Så tidigt snön och kylan kom i år. Ingen har väl undkommit detta faktum? Även om jag håller med alla dem som tycker det blir lite ljusare med snö på marken, så kunde det nog räckt med bara -5 grader. I morse var det  -15  när jag promenerade ner till skolan.

På söndag är det 2:a advent och jag har planerat in ett besök i Skene Kyrka. Vill gärna komma med på någon av adventsgudstjänsterna. Annars ska det bli mestadels jobb med betygsättning. Redan i nästa vecka ska det vara klart. Som vanligt tycker jag att terminen passerat väldigt fort. 

 Förra helgen tillbringade jag tillsammans med Johanna, Tobias och Noah. Det blev en jätteskön och rolig helg, trots att lille Noah inte var helt kry. Han hade feber som inte ville ge med sig. Men han var så tålig. Inget gnäll, bara lugn och stilla. För en liten stund sedan var jag i kontakt med Samuel och Noah via videosamtal. Nu är Noah frisk igen och ska till dagis i morgon.

Av erfarenhet vet jag att veckorna fram till jul kommer att gå väldigt fort. Mycket ska ordnas och bli klart. Julen kommer jag att fira tillsammans med familjen i Lund. Skolan slutar den 21 dec. Den 22 kör jag ner mot Skåneland och stannar till den 28.

Till mina bloggbesökare önskar jag en skön adventstid, med mycket ljus och värme och sedan - EN RIKTIGT GOD JUL!








Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du känner att du hinner som du ska. Stress brukar annars vara en tidig julklapp som varar ända fram tills julpynt ska städas bort ungefär. Jag älskar dig mamma!

2010-12-05 @ 11:53:09
Postat av: Jonas

Hej Mamma. Tack for uppdateringen. Det ar alltid lika roligt att fa en liten inblick i vardagslivet. Jag onskar jag hade lust och tid och skriva en liten uppdatering sjalv. Det blir nog snart.



Nu maste jag lagga Esther.



Alskar dig,



j

2010-12-10 @ 03:18:41
Postat av: Sam

Merry Christmas! Thanks for taking little Noah over the weekend :) He had so much fun!

2010-12-11 @ 15:23:58
Postat av: Jonas

Fint mamma!



Alskar dig.



j

2010-12-14 @ 20:47:31
Postat av: m

gott nytt år på dej med. =)

2010-12-30 @ 15:22:49
URL: http://sandmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0