Vintern tappar sitt grepp

Solig söndag, dagen före ALLA HJÄRTANS DAG!
 
Det är friskt och ganska kallt i luften. Men SOLEN värmer där den kommer åt! I nästa vecka - från och med i morgon - har jag mitt sportlov. Det ska bli skönt med lite ledighet för vila och återkoppling. Det vill gärna bli en massa saker som blir liggande och väntande på att komma på plats. Jag förstår inte var alla högar kommer ifrån? Det är allt från tidningar och annat papper till kläder som ska strykas eller fixas på något sätt. För att inte tala om dammet och smutsiga fönster. Under veckorna har jag varken tid eller ork. Det är ju just nu, när solen lyser starkt och fortfarande står rätt så lågt, som allt det där, obarmhärtigt, visar sig.

Så nu i nästa vecka, ska det hända saker i mina vrår. Vet inte bara VAR jag ska börja? Jo, det får nog bli lite planering först. I dag ska jag skriva en prioriteringslista. Det låter väl bra!?   (hoppas jag kan hålla mig till den)

I väntan på den STORA VÅRKONSERTEN lägger jag in ett par bilder från förra vårens fantastiska upplevelse med trandans och svansång i Gudhem nära Hornborgasjön.




....... ha en fin Valentindag, men ta vara på VARJE DAG och gör dem till HJÄRTEDAGAR!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag älskar dig mamma! Ha en hjärtefin Alla-Hjärtans-Dag!

2011-02-13 @ 20:52:08
Postat av: Jonas

Vad fint. Hur gar det med stadtagen?



j

2011-02-16 @ 04:30:50
Postat av: Berit

Tack Johanna, det blev en trevlig hjärtedag! Och du Jonas, det går FRAMÅT med röjningen! Men jag behöver mer ledighet för att bli helt nöjd!

2011-02-16 @ 10:05:19
Postat av: Sam

Vad fint! Skönt att du har lov nu och kanske hinner med allt:) Tack för kortet! Det var jattefint.

2011-02-17 @ 23:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0