Mitt i sommaren

Hej - efter ett långt uppehåll!

När jag tittar tillbaka på mitt senaste inlägg kan jag bara konstatera att det gått en massa tid sedan dess. Maj, juni och snart halva juli ligger bakom.
Flera gånger har jag försökt göra nytt inlägg, men har inte lyckats. Min dator har bråkat med mig. Nu har jag fått hjälp och den fungerar som man förväntar sig.

Mycket har hänt sedan sist. Under de sista veckorna på vårterminen var det som vanligt på tok för mycket att få ordning på. Men sommarlovet kom, trots att fortfarande inte allt blev klart. Jag har en del kvar att slutföra och även sådant som ska ligga till grund för starten i augusti. Det är tur att jag bor så nära skolan så att jag kan gå dit på några minuter och ta itu med göromålen. Men just nu är det annan prioritet.

Min kära sonhustru Marie, som var allvarligt sjuk i en dödlig sjukdom, gick ur tiden den 21 juni. Jag hade förmånen att tillsammans med de närmaste vara närvarande vid dödsbädden. Det är stor sorg och saknad. Begravningen äger rum den 15 juli i Lund. Det är bara ett par dagar kvar att förbereda sig för resan dit. I samband med det kommer jag att stanna några dagar hos familjen.

Sedan blir det att ta itu med skolan och förberedelser inför höstterminen. Den ser ut att bli väldigt annorlunda än tidigare. Jag kommer att ha ensamt ansvar för skolans alla 18 klasser, med allt vad det innebär. Detta beror på besparingstider. Den tidigare 40%-tjänsten, utöver min 100%-tjänst, ska inte tillsättas. Till detta kommer den nya kursplanen och nytt betygssystem att sätta sig in i. Dessutom har skolan också inrättat ett nytt datasystem. Jag känner viss oro inför allt det här. Det som ändå ger lite tröst är att det nu är två år kvar före pensionen. Det ska väl kunna gå att hålla det flytande något så när den tiden?!?

Något som jag ser fram emot är ett besök av mina systrar och min mamma i början av augusti. Vi ska tillsammans hälsa på hos min faster Lilly och farbror David i Göteborg. David firade 90 år den 10 juli. Det är många år sedan mamma och Lilly och David träffades. Även för oss systrar ska det bli roligt med denna lilla släktträff. Vi har ju många roliga minnen tillsammans med faster och farbror. Tilläggas ska att det är flera år sedan jag hade min mamma på besök hos mig. Hon vill inte gärna ge sig ut på någon längre resa. Det är ju trots allt en bit mellan Skene och Stockholm. Det blir ju ett par övernattningar.

Denna gång blir det inte några bilder. Jag har precis laddat över allt bildmaterial  från datorn till en extern  hårddisk. Det blir lite bilder nästa gång!

Ta vara på sommarsolen! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska bli så kul att få se lite bilder när du får lite tid över. Tänk nu är snart augusti över och hösten håller på att göra sin entré.



Älskar dig mamma!

2011-08-22 @ 22:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0